معاونت پژوهش و فناوری
 
EnAr ورود 0

واحدهای فناور:

  • 20 واحد فناور در مرحله پیش رشد
  • 13 واحد فناور در مرحله رشد
  • 5  خروج موفق
  • 2  شرکت دانش بنیان

برگزاری رویدادهای فناورانه

  • برگزاری بیش از بیست رویداد فناورانه
  • برگزاری دو رویداد کارآفرینی " از ایده تا محصول"
  • برگزاری بیش از 15 رویداد شتاب(ایده شو) در حوزه های گوناگون(دریایی-محیط زیست-صنعت-صنایع خلاق و فرهنگی-برق و انرژی-شیلات-مدیریت شهری- صنایع دستی و ...)

عناوین رویدادهای شتاب برگزار شده:

  • برگزاری 5 نمایش ایده در هفته پژوهش1394
    • محیط زیست(آب، خاک، هوا و ساحل)
    • مدیریت آب و اصلاح الگوی مصرف
    • اگر شهردار بودم چه می­کردم؟ (با رویکرد بهبود زندگی شهری در شهر بندرعباس)
    • جذب گردشگر در استان هرمزگان
    • موضوع آزاد

 

  • برگزاری مسابقه رشد ایده برتر با رویکرد اقتصاد مقاومتی (هفته پژوهش 1395)
  • مسابقه ایده بازار در حوزه دریایی در روز سه شنبه مورخ 26 اردیبهشت سال 1396
  • برگزاری مسابقه ایده شو(آذرماه 96-بندرعباس )
  • برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی با محوریت سواحل مکران(25اردیبهشت ماه 1397-دانشگاه هرمزگان-بندرعباس )
  • برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت شبکه فوق توزیع و انتقال برق (29/8/97)
  • برگزاری مسابقه ایده برتر با محوریت محیط زیست-دانش آموزی (27/09/97-بندرعباس)
  • ایده شو رفع مشکلات و معضلات شهری و حمل و نقل جاده ای در آذر ماه سال 1398 (ویژه دانش آموزی(
  • ایده شو با موضوع صنایع شیلات(خرداد 1400)
  • رویداد ایده شو با موضوع "علوم انسانی و صنایع فرهنگی و خلاق(مهرماه 1400)
  • ایده شو با موضوع گیاه استبرق(اسفندماه 1400)

برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی

  • کارگاه آموزشی با موضوع " شبکه فوق توزیع و انتقال برق"
  • کارگاه آموزشی با موضوع " توسعه فردی و موفقیت در کارآفرینی، کسب و کار و کسب ثروت "
  • کارگاه آموزشی با موضوع " طراحی و انتخاب عناصر برند"
  • کارگاه آموزشی با موضوع " تولید فراورده های تخمیری در صنایع شیلاتی"

 

شرکت در نمایشگاه ها

  • شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استانی و ملی
  • شرکت در نمایشگاه های مرتبط با صنعت
  • شرکت در نمایشگاه اینوتکس

سایر فعالیت ها:

  • راه اندازی مرکز نوآوری صنایع دستی دریایی
  • مرکز جامع نوآوری( در دست اقدام)
  • مرکز نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی( در دست اقدام)

 

خدمات:

خدمات اداری:

برگزاری هر گونه جلسات علمی، پژوهشی، آموزشی، تجاری و اقتصادی با استفاده از امکانات موجود در مرکز رشد با تشخيص مدیر مرکز و در قبال پرداخت کرايه بلامانع است. متقاضيان حقيقی و حقوقی با ارائه درخواست کتبی از مدیر مرکز و تعيين وقت مي‌‌توانند از امکانات مرکز استفاده كنند. بديهی است حق تقدم استفاده از تجهيزات و امکانات با کسی است که درخواست خود را زودتر به مرکز ارائه کند. تعرفه خدمات قابل ارائه در مرکز، اجاره و کرايه امکانات آن هر سال با تشخيص مدیر مرکز کاهش يا افزايش می یابد.

خدمات آموزشی:

  • برگزاری دوره ها يا کارگاه های آموزشی با پيشنهاد مرکز يا نياز سنجی واحدهای مستقر به منظور آموزش فنون تجاری سازی علوم، قوانين و علوم مورد نياز برای واحدها و شرکت‌های خصوصی مستقر برگزار می گردد. • زمان، محل و مبلغ دوره برای هر نفر و حداقل تعداد متقاضی برای برگزاری دوره، یک هفته قبل از زمان اجرا اعلام عمومی می گردد. • اعضاي واحدهای مستقر می توانند هزينه برگزاری دوره يا کارگاه را از محل اعتبار خدماتی واحدشان در نزد مرکز تأمين كنند. مديريت مرکز، در صورت تشخيص، می تواند شرکت در دوره يا کارگاه را برای يک نفر يا تعداد بيشتری از اعضای واحدهای مستقر اجباری كند. • متقاضيان حداکثر تا چهار روز قبل از برگزاری دوره يا کارگاه فرصت دارند تا برای شرکت در دوره اعلام آمادگی و ثبت نام و يا اعلام انصراف كنند. پس از آن هزينه دريافت شده به صورت فيش بانکی يا کسر شده از اعتبار واحد قابل بازگشت نخواهد بود. • اشخاص واحدهای متقاضی مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری نيز می توانند با پرداخت نصف مبلغ دوره ثبت نام كنند. • در صورت عدم تکميل ظرفيت اعلام شده برای برگزاری دوره يا کارگاه مرکز می‌تواند از برگزاری آن منصرف شود وکليه مبالغ پرداخت شده توسط متقاضيان را به آنان بازگرداند. • در صورتي كه مركز شركت واحدهاي مستقر در دوره اي كه توسط سازمان يا موسسه ديگري برگزار مي شود را لازم دانست و هماهنگ نمود واحدها بايد در اين دوره شركت كنند و مركز بر اساس توافق به عمل آمده با موسسه برگزاركننده هزينه آن را پرداخت و از اعتبار خدماتي واحد كسر خواهد كرد. • مبلغ پايه برگزاری دوره آموزش یا کارگاه به ازای هر ساعت به صورت توافقی و با تأييد مدیر مرکز خواهد بود.

خدمات کارگاه و آزمایشگاه:

واحدهای مستقر در مرکز رشد می توانند از آزمايشگاهها، کارگاهها و تجهيزات دانشگاه و مركز، با پرداخت هزينه استفاده كنند. البته مدیر مرکز با تایید شورا میتواند بخشی و یا کل هزینه ها را تخفیف دهد. براي استفاده از آزمايشگاه‌ها، كارگاه‌ها و تجهيزات‌ دانشكده‌ها، واحد تقاضای خود را به صورت مکتوب، بر اساس زمان نياز خود به هر يک از تجهيزات و وسايل کارگاه يا آزمايشگاه به مدیر مرکز رشد ارائه نمایند، مرکز امکان استفاده از تجهيزات را به همراه کرايه آنها، هزينه مواد مصرفی و دستمزد کارشناس يا مسؤولين مربوطه به طور مجزا به واحد متقاضی ارجاع دهد. در صورت توافق واحد، درخواست کتبی آن با امضاي مدیر مرکز مستقيماً به کارشناس يا مسؤول مربوط ارائه خواهد شد. آموزش نيز می تواند موضوع تقاضای مذکور باشد.

 

 

خدمات کتابخانه ای و اطلاع رسانی:

براساس هماهنگي به عمل آمده باكتابخانه دانشگاه هرمزگان كليه اعضاي واحدهاي مستقر در مركز رشد دانشگاه هرمزگان با دريافت معرفي نامه از رئيس مركز اجازه می يابند از امکانات کليه کتابخانه های دانشگاه هرمزگان و مركز رشد بهره‌مند شوند. اين اعضا موظف اند کليه قوانين و مقررات آيين نامه اجرايی كتابخانه را رعايت كرده و هر گونه خسارت يا ديرکرد در تحويل کتاب را شخصاً جبران كنند. در هنگام خروج و تسويه حساب، واحدي كه كارت كتابخانه براي آن صادر گرديده است، موظف است برگه تسويه با کليه کتابخانه های دانشگاه را به مرکز تحويل دهد. بدهی واحد به کتابخانه ها جزء بدهی واحد به مرکز محسوب شده و مرکز موظف است خسارت يا جايگزينی کتب امانت گرفته به کتابخانه‌ها را جبران كند. مشاوران و همكاران مرکز رشد نيز با دريافت معرفی نامه كتابخانه از مرکز می توانند همانند اعضاي‌ واحدها از امانت گرفتن کتب از کتابخانه ها بهره مند شوند و شخصاً موظف به پرداخت بدهی يا خسارت احتمالی وارده به کتابخانه ها هستند و مرکز رشد پیگيری اين امر را بر عهده می‌گيرد.

تسهیلات مالی:

سياست‌هاي كلي در خصوص پرداخت اعتبارات به واحدهای فن آور به شرح زير است: پرداخت اعتبارات تابع مقررات مالی دانشگاه است. تخصیص اعتبار براساس سياست حمايت از واحد است و مركز رشد خود را متولي واحد نمي‌داند. تامين اعتبار مي‌بايست در راستاي تقويت نيروي انساني شاغل و ايجاد اشتغال در واحد گردد. پس از ارائه طرح توسط واحد و ارزيابی آن توسط ناظر متخصص که از طرف شورای مرکز تعيين می شود، و تاييد نهايی شورای مرکز، قسط اول به واحد پرداخت می شود. برای پرداخت قسط های بعدی گزارش طرح بايد توسط واحد به رئيس مرکز ارائه شود وپس از تأييد پيشرفت پيش بينی شده مطابق طرح اوليه ارائه شده به مركز و انجام تعهدات شرکت در هر مرحله قرارداد توسط شورا و مدیر مركز، معرفی نامه جهت دریافت قسط بعدی وام به واحد داده می شود. در صورت عدم پيشرفت طرح، عدم انجام تعهدات شرکت مطابق قرارداد در هر مرحله پرداخت اقساط بعدی وام با واحد منتفی خواهد شد (درصد اقساط و تعداد اقساط به پیشنهاد مدیر مرکز و تایید شورا مشخص می گردد

سقف اعتبار تسهیلات برای هسته ها و شركت ها در مرحله پیش رشد معادل هفتاد ميليون ريال و در مرحله رشد معادل پانصد میلیون ریال خواهد بود. واحدهای فن آور علاوه بر پرداخت هزینه های استقرار، حق الامتیاز استفاده از نام و آرم مرکز و سایر خدمات، باید برای تمام اقسام قراردادهای فروش، مشارکت یا ارائه خدمات خود ظرف یک ماه پس از انعقاد قرارداد به نحو ذیل به مرکز درصد فروش (Royalty) بپردازند: قراردادهای با مبلغ پانصد میلیون ریال و کمتر : سه درصد - قراردادهای با مبلغ بیش از پانصد میلیون ریال تا سقف پنج میلیارد ریال : دو درصد - قراردادهای با مبلغ پنج میلیارد ریال و بیشتر : یک درصد

1   1
بازدید امروز: 7    بازدید کل: 6175